Jeśli w pełni zaakceptujesz to kim jesteś, będziesz wolna!

piątek, 21 stycznia 2011

Pokrowiec na żelazko

Z dedykacją dla Ani , która mnie zainspirowała.
Zaczęłam od odrysowania kształtu żelazka, z boku i przodu:

Następnie zrobiłam szablony...na widocznych poniżej wykrojach napisałam by dodać na szwy dolne 1,5 cm, ale ze względu na to, że nie podwijałam materiału, a obszyłam lamówką , nie dodawałam już tych cm.
Zanim się wykończy warto przymierzyć na żelazku, by zobaczyć jak układa się materiał na samym dole i czy trzeba przyciąć do odpowiedniej długości, by nadmiar nie leżał na podłożu.

..i wykroiłam części z materiału, dodając na szwy...
Obrzuciłam wszystkie części na overlocku i zszyłam dwie części boczne od strony rączki:


Szwy rozłożyłam i przestębnowałam (czyli przeszyłam ) po obu stronach szwa:

Zszyłam lamówkę i zrobiłam z niej rodzaj uchwytu, umieszczając go w górnej części , po prawej stronie materiału:
Z tak przygotowaną częścią, połączyłam ostatnią część...
..i zszyłam. Szwy również rozłożyłam i przestębnowałam :
Lamówką obszyłam wycięcie na kabel od żelazka:

Następnie obszyłam cały dół lamówką:
Gotowe:


Do kompletu powstał jeszcze woreczek na spinacze(na razie tak to sobie wymyśliłam) .
Powstanie jeszcze woreczek na orzechy włoskie, ale to zamieszczę w najbliższym czasie :)

3 komentarze:

  1. Dziękuję za dedykację :* Po tak dużej paczce z materiałami od Ciebie mogę teraz wprawiać się w szyciu. Może więc spróbuję wziąć się za taki pokrowiec, bo jest świetny i bardzo, bardzo ładny :))) Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że CI się podoba i że mogę dzielić się z Tobą moją wiedzą i doświadczeniem (i materiałami ;) ) tak, jak Ty dzielisz się ze mną. Niech realizuje się Twoja kreatywność :)
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, dzięki :)))

    OdpowiedzUsuń